Vilka vi är

Vi är en byggpartner som bryr sig.

Varför välja oss?

Därför har vi växt sedan 2006!

Det finns bara ett sätt att mäta kompetensen hos ett byggföretag: i antalet nöjda kunder.

FMS arbetar med general-, total- och samverkansentreprenader. Våra kunder är bostadsrättsföreningar, fastighetsägare och större byggbolag där vi utför renovering av flerbostadshus gällande fönster-, tak-, fasad-, balkong- och stambyten samt dränering. Vi är helt enkelt en stor och stabil fullserviceleverantör.

Men det handlar också om hur vi gör jobben. Skickliga hantverkare, noggrann kvalitetskontroll, ordning och reda i stort och smått samt en äkta yrkesstolthet är faktorer som gett oss alla nöjda kunder.

VD har ordet

FMS står på en stabil grund och vi är laddade inför framtiden.

FMS Bygg är ett företag som är på stark frammarsch. Ett resultat av kundnöjdhet och engagerade medarbetare. Det känns fantastiskt roligt och vi kommer givetvis att fortsätta arbeta för att upprätthålla detta.

Vi sätter stort värde i att vara ett personligt och lyhört företag som uppfattas attraktivt. Inte minst för kund och medarbetare utan även för samhället i stort. Vi ser det som en självklarhet att arbeta för att minska vårt miljöavtryck och vårt hållbarhetsarbete pågår kontinuerligt.

Vi drivs av att överträffa våra beställares förväntningar och att vara en arbetsgivare som erbjuder en trygg och utvecklande arbetsplats. Jag känner mig stolt, ödmjuk, och förväntansfull. FMS står på en stabil grund och vi laddade inför framtiden!

Maher Abu-Zarur, VD

Hållbarhet

Hos oss är klimatansvar på riktigt!

Allt arbete inom byggsektorn innebär ett miljöansvar och en förpliktelse mot kommande generationer. Vi på FMS är övertygade om att vi, med genomtänkt resursanvändning, kan bidra till en minskad miljöpåverkan. Dels genom att undvika material och metoder som medför miljörisker, men vi säkerställer också att våra leverantörer och underentreprenörer medverkar. Främst genom att följa gällande krav och lagstiftning.

Som en vägledning använder vi oss av ett kvalitetssystem som baseras på SS-EN ISO.

Kvalitetspolicy

Genom ständig förbättring och utveckling av vår verksamhet levererar vi kundanpassade tjänster av hög kvalitet inom projektledning, bygg och kvalitetsansvar. Våra medarbetare är vår främsta tillgång och genom att säkerställa deras engagemang och kompetens vill vi garantera resultat som uppfyller våra kunders krav och förväntningar.

  • För att uppnå kundens behov och förväntningar sätter vi kunden i fokus i varje situation
  • Vi har samma höga krav på våra samarbetspartners som på oss själva
  • Eventuella klagomål eller reklamationer hanteras alltid med prioritet i syfte att behålla kundens förtroende och vår kvalitet

Kvalitetsmål

Att leverera produkter och tjänster av sådan kvalitet att de till fullo tillgodoser avsedd funktion, kundens behov, krav och förväntningar och motsvarar myndigheters krav.

  •  Vi har kunden och deras behov i fokus i alla projekt
  • Vi levererar på utlovad tid
  • Vi strävar efter nöjda kunder och personal samt att minimera besiktningsanmärkningar

För att kunna upprätthålla en genomgående hög kvalitetsstandard av företagets produktion ser vi alltid till att hålla oss uppdaterade på aktuella lagar och föreskrifter inom branschen, och ta hänsyn till våra intressenters krav i upprättandet av vårt systematiska kvalitetsarbete.